Учнівське самоврядування
СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОРЯДУВАННЯ
І. Загальні положення
-
Органом учнівського врядування у ліцеї виступає шкільне об’єднання Парламент
-
Учнівське врядування – добровільне дитяче об’єднання, яке діє на засадах Статуту ліцею. Правил для учнів та сприяє згуртуванню учнівського колективу, виявленню в учнів лідерських якостей та відповідальності за доручену справу, розвиває ініціативність та формує активну життєву позицію.
-
Учнівське врядування у своїй роботі керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно правовими документами та цим Статутом.
-
Учнівське врядування організовується з учнів ліцею.
-
Класне самоврядування – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського парламенту.
-
До учнівського парламенту входить п’ять міністерств: «Дисципліни і порядку», «Турбота», «Витівник», «Олімп», «Агентство шкільної служби новин».
6.1. Міністерство «Дисципліни і порядку» Сприяє підвищенню рівня культури поведінки. Піклується про виховання у школярів свідомої дисципліни, підтримування порядку в школі. Координує роботу класних центрів дисципліни і порядку. Здійснює контроль за відвідуванням школи учнів . Контролює чергування по школі та висвітлювання результатів чергування. Проводить рейди по виконанню шкільного дрес-коду, по перевірці санітарно-гігієнічного стану класних кімнат.
6.2. Міністрество «Турбота» . Створений з метою розвитку учнівського волонтерства, формування в учнів навичок доброчинності, турботи про оточуючих. Організовує допомогу притулкам, ветеранам війни і праці, дітям з особливими освітніми потребами. Організовує проведення тренінгових, ігрових програм в інтернатах для дітей з особливими потребами, участь учнівської молоді у благодійних акціях, проектах.
6.3. Міністерство «Витівник» керує культурно-масовим життям школи. Організовує змістовне дозвілля школярів з урахуванням їхніх інтересів. Залучає учнів школи до підготовки та проведення творчих справ, свят , фестивалів, конкурсних розважальних програм. Піклується про естетичне виховання школярів, розвиток їхніх художніх здібностей. Організовує цікаві зустрічі, вечори відпочинку, дискотеки, бере участь в оформленні приміщень перед початком виховних заходів.
6.4. Міністерство шкільної служби новин інформує про життя школи, організовує випуск шкільної газети, поновлює шкільний сайт, координує роботу шкільного прес-центру, який висвітлює життя та діяльність шкільних організацій, всі проведені заходи. Створює інформаційний банк про життя класних колективів.
6.5. Міністерство «Олімп». Пропагує здоровий спосіб життя серед учнів. Організовує роботу з профілактиці й подолання шкідливих звичок. Сприяє підготовці та проведенню заходів спортивно-оздоровчого напрямку. Піклується про рекламу в проведені спортивних змагань.
ІІ. Мета і завдання
-
Метою організації учнівського врядування є сприяння згуртуванню учнівського колективу, виявлення в учнів лідерських якостей та відповідальності за доручену справу, розвиток ініціативності та формування активної життєвої позиції.
-
Завдання:
-
формування навичок самостійності, активності та відповідальності за обрану або доручену справу;
-
формування соціального та громадського досвіду особистості, розвиток та реалізація її творчого потенціалу;
-
формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників;
-
розвиток творчих рис характеру: цілеспрямованості, , ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;
-
залучення до вирішення посильних завдань у ліцею;
-
об’єднання учнів для добрих, корисних, цікавих справ;
-
розвиток світогляду для подальшої реалізації поза межами школи.
ІІІ. Члени учнівського врядування, їхні права і обов’язки
Члени учнівського об’єднання мають право:
- обирати та бути обраними до учнівського парламенту та органів класного учнівського врядування;
- регулярно отримувати інформацію про діяльність учнівського парламенту;
- вносити пропозиції, ідеї, щодо вдосконалення діяльності органів учнівського врядування;
- вносити на розгляд учнівського парламенту пропозиції та запити і отримувати обґрунтовані відповіді;
- дискутувати, критикувати, відстоювати власну точку зору з усіх питань щодо діяльності учнівського врядування;
- особисто брати участь у зборах при обговоренні ініційованих ними питань;
- брати участь у конференціях учнівського врядування на правах делегованого члена класного колективу
Члени учнівського самоврядування зобов’язані:
- дотримуватися Статуту гімназії, Статуту учнівського врядування та правил для учнів;
- виконувати рішення, постанови, прийняті конференцією та учнівським парламентом ;
- брати посильну участь у житті класу та ліцею;
- піклуватись про авторитет ліцею
ІV. Конференція органів учнівського врядування
-
Найвищий орган учнівського врядування – конференція, яка скликається не менше двох разів на рік з представництвом делегатів від колективних членів (класних колективів). Позачергові конференції можуть ініціюватися будь-яким членом учнівського врядування за обґрунтованої аргументації та за умови підтримки третини членів учнівського врядування.
-
До компетенції конференції входить:
- затвердження та внесення змін та доповнень до Статуту і програми учнівського врядування;
- презентація та підсумки роботи за проектами, програмами, участі в конкурсах;
- розгляд і затвердження звітів Учнівської ради та органів класного врядування;
- прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію учнівського врядування;
- оцінка діяльності органів класного самоврядування;
- обговорення нагальних питань.
Конференція може вирішувати й інші питання, пов’язані з діяльністю учнівського врядування.
-
Питання, які виносяться на конференцію, попередньо обговорюються на класних зборах, де і формується «думка класу» . Цю «думку» транслюють делегати конференції від класу.
-
Делегати на конференції діють від імені класного колективу. Якщо виникає сумнів у обранні того чи іншого рішення, делегація може просити конференцію відкласти голосування до обговорення питання у класі.
V. Координація роботи учнівського об’єднання
-
У період між конференціями роботу врядування спрямовує Учнівський парламент. Члени учнівського парламенту обираються на перших класних зборах навчального року з учнів 5-11 класів рівним представництвом (по 2 учні)
-
Учнівський парламент складається із представників органів самоврядування класних колективів – активних дисциплінованих учнів.
-
До складу Учнівського парламенту входять: голова парламенту, заступник голови парламенту, секретар, координатори комітетів.
-
До компетенції Учнівського парламенту належать:
- представлення інтересів учнівського об’єднання у взаєминах з іншими організаціями;
- узгодження плану роботи учнівського врядування з планом роботи ліцею;
- клопотання перед адміністрацією закладу;
- організація, проведення та контроль за виконанням заходів плану роботи учнівського врядування класними колективами та членами органів класного врядування;
- відповідальність за ведення та збереження документації;
- скликання конференції, та організація її проведення;
- прийняття рішень про входження учнівського врядування гімназії до інших громадських об’єднань і вихід із них.
-
Учнівський парламент та голова парламенту особисто підзвітні учнівській конференції, яка в свою чергу, може перервати або подовжити термін її повноважень.
-
Вибори голови парламенту відбуваються щороку.
-
Голова парламенту здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною, скеровує роботу координаторів комітетів, проводить засідання.
-
Голова парламенту має право:
- призначати, відміняти чи переносити збори учнівського парламенту;
- представляти інтереси у відносинах з іншими об’єднаннями, установами, громадянами;
- затверджувати рейтинги та інші поточні документи самоврядування;
- у межах своєї компетенції давати розпорядження і доручення членам учнівського врядування;
- здійснювати контроль за виконавською дисципліною, координувати роботу комітетів, проводити лінійки, конференції учнівського врядування.
-
Комітети є структурними елементами учнівського врядування.
Планування своєї роботи комітет здійснює самостійно, виходячи з основних положень річного плану роботи ліцею , плану учнівського врядування та традицій, що склалися.
-
Затвердження плану роботи учнівського врядування на наступний рік проводиться на другому засіданні у вересні.
VI. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту
Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням учнівської конференції та донесення до уваги конференції делегатами (старостами) від класу.