A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Якушинецький ліцей" Вінницької області
Вінницької області

БІБЛІОТЕЧНІ УРОКИ ТА ЗАХОДИ

Бібліотечний урок – це комплекс навчальних заходів, які популяризують книгу та читання; вчать користувачів бібліотеки орієнтуватися у виборі художньої, науково-популярної та довідкової літератури; надають вміння пошуку інформації за допомогою довідково-бібліографічного апарату бібліотеки. 

Авторські презентації бібілотечних уроків

 

 Довідкове бюро читача 

/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/dovidkove_1_byuro_chitacha1.ppt

 

   Самостійна робота з книгою 

/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/samostiyna_robota_z_knigoyu1.ppt 

 

   Шлях книги від наскальних малюнків до сучасності 

/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/shlyah_knigi_lukasheva.ppt 

Тиждень шкільного підручника ( методичні поради що до проведення)

/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/tizhden_shkilnogo_pidruchnika.doc

Download

Знайомство з бібліотекою.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [1.0 MB]
звантажити

Download

періодичні видання для дітей.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [811.0 KB]
Звантажити

Download

бібліотечний урок складові книги.ppt.pp
Презентация Microsoft Power Point [514.0 KB]
звантажити

Download

Найбільші бібліотеки світу.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [242.5 KB]
звантажити

Download

Як берегти книгу.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [210.0 KB]
звантажити

Біблоітечні уроки для 1-4 класів

Бібліотечні уроки та тести від 1 по 11 класи.

До уваги вчителів та бібліотекарів пропонується цикл бібліотечних уроків для учнів 1-11 класів.

1 клас - "Про книгу та бібліотеку"

Мета уроку: ознайомити дітей зі шкільною бібліотекою, правилами користування бібліотечними книгами; виховувати почуття поваги і шанобливого ставлення до книги.

 

2 клас - "Періодичні видання для молодших школярів"

Мета уроку: розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї. Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику. Практично ознайомити з поняттями „число журналу”, „рік видання”, „примірник”, „комплект”. Розвивати навички читання, комунікативні здібності. Виховувати любов до рідного слова.

 

3 клас - "Структура книги"

Мета уроку: ознайомити учнів з книгознавчими поняттями: титульний аркуш, передмова, зміст, умовні графічні позначки, виноска, збірка авторська, збірка тематична; розвивати вміння самостійно знаходити потрібний твір за змістом творів.

 

4 клас - "Довідково-бібліографічний апарат для молодших школярів"

Мета уроку: виховувати у читачів інформаційну культуру, вміння користуватися ДБА; навчити дітей правильно вибирати книги, надавати дітям бібліотечно-бібліографічні знання, види каталогів, і картотек. Навчити дітей по каталогах і картотеках знаходити необхідну їм літературу.

 

5 клас - "Елементи книги"

Мета уроку: ознайомити учнів з основними елементами книги, видами і способами оправи книги, з назвами структурних частин книжки.

 

6 клас - "Історія створення книги"

Мета уроку: дати відомості про книгу – історичну пам’ятку людства, історію її виникнення та розвиток книгодрукування в Україні. Популяризувати книгу – носія інформації. Виховувати повагу до історії народу, його внеску в розвиток української культури.

 

7 клас - "Словники, довідники, енциклопедії"

Мета уроку: ознайомити дітей з існуючою довідковою літературою, навчати дітей користуватись словниками, енциклопедіями, виховувати інтерес і потребу до роботи з довідковою літературою.

 

8 клас - "Українські енциклопедичні видання"

Мета уроку: ознайомити учнів з існуючою довідковою літературою, 

навчати школярів користуватись енциклопедіями, виховувати інтерес і потребу до роботи з довідковою літературою.

 

9 клас - "Бібліотечно-бібліографічні засоби пошуку літератури. Робота із словниками, довідниками, енциклопедичною літературою"

Мета уроку: дати поняття про бібліографію, її призначення, ознайомити учнів з бібліографічними покажчиками; розвивати уміння і навики складати списки рекомендованої літератури; виховувати любов до книги.

 

10 клас - "Методи самостійної роботи з книгою"

Мета уроку: навчити учнів користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою. Писати та оформляти реферати, доповіді, конспекти.

 

11 клас - "Словник – інструмент пізнання світу. Науково-популярна і науково-пізнавальна література та форми роботи з нею"

Мета уроку: ознайомитись із видами словників; розвивати вміння працювати зі словником; збагатити словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної мови та рідного краю; розвивати вміння працювати в парах та группах.

 

Ви також маєте можливість завантажити Таблицю оцінювання тестових завдань, а також Додатки, список використаної літератури, у яких представлені такі пам'ятки:

 

Сценарій заходу, який можна проводити у з дітьми та батьками у шкільній бібліотеці

Книга. Родина. Бібліотека : Інтелектуальний турнір для учнів 2-6 класів

/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/scenariy_zahodu_1.docx

 

1 клас

Основні завдання:

-сформувати в учнів загальне уявлення про бібліотеку;

- дати початкові знання про основні елементи книги(обкладинка, корінець, сторінка);

-пробуджувати інтерес школярів до читання, формувати читацький досвід.

1. Видача підручників першокласникам ( свято проводиться 1 вересня після святкової лінійки).

2. Анкета для виявлення читацьких інтересів, умінь та навичок учнів 1-го класу.

3. Мандрівка книжковим містом (екскурсія до бібліотеки).

4. Правила спілкування з книжкою. Правила гігієни читання.

5. Твій друг – підручник.

6. Художнє оформлення дитячої книги.

7. Структура книги.

8. Газети та журнали для дітей.

2 клас

Основні завдання:

- ознайомити з правилами користування бібліотекою;

- сформувати вміння самостійно вибрати книги в бібліотеці;

- закріпити знання про елементи книги;

- дати початкові знання по теорії літератури;

- ознайомити з правилами ведення читацького щоденника.

1. Екскурсія до бібліотеки.

2. Твій друг - підручник.

3-4.Читач у бібліотеці( вибір книг у бібліотеці).

5. Глядач у бібліотеці.

6. Слухач у бібліотеці

7. Структура різних джерел інформації.

8. Періодичні видання для молодших школярів.

9. Підсумкова творча гра «Подорожуємо у Країну Книг»

3 клас

Основні завдання:

- закріпити вміння самостійно вибирати книги в бібліотеці;

- дати первинні відомості про довідкову літературу;

- ознайомити з періодичними виданнями;

- Ведення щоденника читання

1. Вересневі зустрічі в бібліотеці.

2. Структура книги.

3. Твій друг – підручник.

4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.

5. Довідково-бібліографічний апарат.

6. Довідкова книга. Ділова гра.

7.Художні та науково-художні джерела інформації.

8. Періодичні видання для молодших школярів.

9. Літературна гра « Книжчин дім – бібліотека»

4 клас

Основні завдання:

- закріпити уміння школярів користуватися довідковою літературою;

- дати початкові знання про науково-популярну літературу;

- навчити розрізняти та визначати доступні твори за жанровими ознаками.

1. Вересневі зустрічі в шкільні бібліотеці.

2. Структура книги.

3. Твої помічники у виборі книг.

4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.

5. Твої друзі – словники.

6. Мої улюблені книги.

7.Талант читача, глядача. слухача.

5клас

Основні завдання:

- вивчити основні правила користування бібліотекою;

- розрізняти основні елементи книги. уміти ремонтувати книги;

- визначати зміст книги за анотацією, змістом, предмовою;

- орієнтуватися в розстановці книг у бібліотеці, уміти самостійно вибрати книгу з даної теми у відповідному відділі фонду;

- вчитися користуватися рекомендаційними списками літератури, книжковими виставками та тематичними полицями;

- знати основні відомості про алфавітний та систематичний каталоги.

1. Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг.

2.Систематичний каталог.

3.Знайомство з Дитячою енциклопедією, словниками.

4. Щоденник читача.

5.Відгук про книгу.

6. Робота з довідковою літературою.

7.Дитячі газети та журнали.

6 клас

Основні завдання:

- самостійно відвідувати бібліотеку, знати правила користування нею;

- знати правила користування нею;

- розрізняти всі елементи книги , уміти роботи ремонт книги;

--у загальних рисах знати ББК, що таке авторський знак та його призначення;

- читати в читальному залі бібліотеки, орінтуватися в побудові дитячої енциклопедії;

- уміти користуватися алфавітним каталогом.

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.

2. Вибір книги.

3. Які книги допомагають мені вчитися.

4. Мої улюблені книги.

5. Як читати, розуміти і записувати прочитане.

6. Дискусія « Книга у твоїх руках»

7. Періодичні видання. Принципи організації матеріалу і зміст.

8. Альбоми, карти і атласи.

9. Театралізоване свято « Як берегти книгу»

7 клас

Основні завдання:

- уміти працювати з довідковим апаратом книги;

- володіти технікою роботи з довідковими виданнями різних типів: словниками, довідниками, енциклопедіями;

- уміти користуватися систематичним каталогом, систематичною картотекою.

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.

2. Книги і бібліотеки. Їх роль та значення.

3. Усвідомлене читання. Вміння працювати з книгою.

4. Самостійний вибір книги.

5. Як користуватися енциклопедичною і довідковою літературою.

6. Каталоги і картотеки.

7. Підсумкова літературна гра-конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні і начитані»

8 клас

Основні завдання:

- працювати з бібліографічним апаратом бібліографічної інформації, володіти правилами бібліографічного опису;

- уміти читати бібліографічні описи;

- використовувати коментарі: авторські, перекладача, редактора;

- застосовувати довідковий апарат книги;

- працювати з літературою з питань науки, техніки та мистецтва ;

- готувати доповіді та виступати з ними перед однокласниками;

- робити нотатки, уміти використовувати різні способи цитування;

- самостійно складати список літератури для індивідуального плану навчання.

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.

2. Публіцистична література та її жанри.

3. Як вибрати книги. Довідково-бібліографічний апарат.

4. Використання різних типів бібліотечних посібників при виборі літератури.

5. Вміння бути читачем.

6. Мої улюблені книги.

7. Книги з науки і техніки.

8. Книги з мистецтва.

9. Підсумкова конференція «Книги в моєму житті».

9 клас

Основні завдання:

- уміти писати рецензію на самостійно прочитану книгу;

- володіти способами роботи з критичною літературою, уміти знаходити її в каталогах і картотеках, використовувати списки літератури;

- готувати реферат з різних тем за одним-двома джерелами;

- володіти технікою роботи з періодичними виданнями;

- володіти навичками роботи з електронними каталогами

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.

2. Бібліотечно - бібліографічні засоби пошуку літератури.

3. Робота з словниками, довідниками, енциклопедичною літературою.

4. Як берегти книгу!

5. Як мені допомагає книга вчитися

6.Робота з джерелами інформації.

7. Книги з мистецтва і про мистецтво.

8.Книги в моєму житті.

9. Підсумкова конференція «Книги – морська глибина»

10 клас

Основні завдання:

- володіти технікою самоосвітньої діяльності, раціональними прийомами читання і самостійно підбирати літературу відповідно до своїх індивідуальних потреб;

- формувати інформаційні потреби і запити;

- складати різні види конспектів прочитаного і почутого, готувати тези,

доповіді;

- володіти правилами бібліографічного опису документа та його частини;

- уміти складати список літератури з теми;

- рекомендувати літературу для вивчення учнями молодшого віку;

- володіти методикою підготовки і захисту реферату.

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.

2. Методи самостійної роботи з книгою.

3. Комп'ютерна бібліотека.

4. Дискусія «Про книгу і бібліотеку»

5. Робота з джерелами інформації.

6. Критична література.

7. Мистецтво бути читачем.

8. Читач в науковій бібліотеці.

9. Підсумкова конференція «Мистецтво бути читачем».

11 клас

Основні завдання:

- навчити вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, визначати свої інформаційні потреби і формувати інформаційні запит;

- володіти системою сформованих навичок читання, самостійно визначати мету читання, вибирати вид читання і його темп4

- уміти користуватися довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, швидко підбирати необхідну літературу;

- вільно працювати з будь - яким видом каталогів;

- складати списки літератури за темою.

1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці «Книги та бібліотека в моєму житті»

2.Словник – інструмент пізнання світу.

3. Науково-популярна і науково-пізнавальна література та форми роботи з нею.

4. Критико-літературознавчі видання та робота з ними.

5.Сучасне комп'ютерне забезпечення в бібліотечній справі.

6. Мистецтво бути читачем.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Ваше ставлення до навчання офлайн під час війни?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень