БІБЛІОТЕЧНІ УРОКИ ТА ЗАХОДИ
Бібліотечний урок – це комплекс навчальних заходів, які популяризують книгу та читання; вчать користувачів бібліотеки орієнтуватися у виборі художньої, науково-популярної та довідкової літератури; надають вміння пошуку інформації за допомогою довідково-бібліографічного апарату бібліотеки.
Авторські презентації бібілотечних уроків
Довідкове бюро читача
/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/dovidkove_1_byuro_chitacha1.ppt
Самостійна робота з книгою
/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/samostiyna_robota_z_knigoyu1.ppt
Шлях книги від наскальних малюнків до сучасності
/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/shlyah_knigi_lukasheva.ppt
Тиждень шкільного підручника ( методичні поради що до проведення)
/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/tizhden_shkilnogo_pidruchnika.doc
Знайомство з бібліотекою.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [1.0 MB]
звантажити
періодичні видання для дітей.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [811.0 KB]
Звантажити
бібліотечний урок складові книги.ppt.pp
Презентация Microsoft Power Point [514.0 KB]
звантажити
Найбільші бібліотеки світу.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [242.5 KB]
звантажити
Як берегти книгу.ppt.pps
Презентация Microsoft Power Point [210.0 KB]
звантажити
Біблоітечні уроки для 1-4 класів
Бібліотечні уроки та тести від 1 по 11 класи.
До уваги вчителів та бібліотекарів пропонується цикл бібліотечних уроків для учнів 1-11 класів.
1 клас - "Про книгу та бібліотеку"
Мета уроку: ознайомити дітей зі шкільною бібліотекою, правилами користування бібліотечними книгами; виховувати почуття поваги і шанобливого ставлення до книги.
2 клас - "Періодичні видання для молодших школярів"
Мета уроку: розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї. Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику. Практично ознайомити з поняттями „число журналу”, „рік видання”, „примірник”, „комплект”. Розвивати навички читання, комунікативні здібності. Виховувати любов до рідного слова.
Мета уроку: ознайомити учнів з книгознавчими поняттями: титульний аркуш, передмова, зміст, умовні графічні позначки, виноска, збірка авторська, збірка тематична; розвивати вміння самостійно знаходити потрібний твір за змістом творів.
4 клас - "Довідково-бібліографічний апарат для молодших школярів"
Мета уроку: виховувати у читачів інформаційну культуру, вміння користуватися ДБА; навчити дітей правильно вибирати книги, надавати дітям бібліотечно-бібліографічні знання, види каталогів, і картотек. Навчити дітей по каталогах і картотеках знаходити необхідну їм літературу.
Мета уроку: ознайомити учнів з основними елементами книги, видами і способами оправи книги, з назвами структурних частин книжки.
6 клас - "Історія створення книги"
Мета уроку: дати відомості про книгу – історичну пам’ятку людства, історію її виникнення та розвиток книгодрукування в Україні. Популяризувати книгу – носія інформації. Виховувати повагу до історії народу, його внеску в розвиток української культури.
7 клас - "Словники, довідники, енциклопедії"
Мета уроку: ознайомити дітей з існуючою довідковою літературою, навчати дітей користуватись словниками, енциклопедіями, виховувати інтерес і потребу до роботи з довідковою літературою.
8 клас - "Українські енциклопедичні видання"
Мета уроку: ознайомити учнів з існуючою довідковою літературою,
навчати школярів користуватись енциклопедіями, виховувати інтерес і потребу до роботи з довідковою літературою.
Мета уроку: дати поняття про бібліографію, її призначення, ознайомити учнів з бібліографічними покажчиками; розвивати уміння і навики складати списки рекомендованої літератури; виховувати любов до книги.
10 клас - "Методи самостійної роботи з книгою"
Мета уроку: навчити учнів користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою. Писати та оформляти реферати, доповіді, конспекти.
Мета уроку: ознайомитись із видами словників; розвивати вміння працювати зі словником; збагатити словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної мови та рідного краю; розвивати вміння працювати в парах та группах.
Ви також маєте можливість завантажити Таблицю оцінювання тестових завдань, а також Додатки, список використаної літератури, у яких представлені такі пам'ятки:
Сценарій заходу, який можна проводити у з дітьми та батьками у шкільній бібліотеці
Книга. Родина. Бібліотека : Інтелектуальний турнір для учнів 2-6 класів
/uploads/editor/5123/439483/sitepage_93/files/scenariy_zahodu_1.docx
1 клас
Основні завдання:
-сформувати в учнів загальне уявлення про бібліотеку;
- дати початкові знання про основні елементи книги(обкладинка, корінець, сторінка);
-пробуджувати інтерес школярів до читання, формувати читацький досвід.
1. Видача підручників першокласникам ( свято проводиться 1 вересня після святкової лінійки).
2. Анкета для виявлення читацьких інтересів, умінь та навичок учнів 1-го класу.
3. Мандрівка книжковим містом (екскурсія до бібліотеки).
4. Правила спілкування з книжкою. Правила гігієни читання.
5. Твій друг – підручник.
6. Художнє оформлення дитячої книги.
7. Структура книги.
8. Газети та журнали для дітей.
2 клас
Основні завдання:
- ознайомити з правилами користування бібліотекою;
- сформувати вміння самостійно вибрати книги в бібліотеці;
- закріпити знання про елементи книги;
- дати початкові знання по теорії літератури;
- ознайомити з правилами ведення читацького щоденника.
1. Екскурсія до бібліотеки.
2. Твій друг - підручник.
3-4.Читач у бібліотеці( вибір книг у бібліотеці).
5. Глядач у бібліотеці.
6. Слухач у бібліотеці
7. Структура різних джерел інформації.
8. Періодичні видання для молодших школярів.
9. Підсумкова творча гра «Подорожуємо у Країну Книг»
3 клас
Основні завдання:
- закріпити вміння самостійно вибирати книги в бібліотеці;
- дати первинні відомості про довідкову літературу;
- ознайомити з періодичними виданнями;
- Ведення щоденника читання
1. Вересневі зустрічі в бібліотеці.
2. Структура книги.
3. Твій друг – підручник.
4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.
5. Довідково-бібліографічний апарат.
6. Довідкова книга. Ділова гра.
7.Художні та науково-художні джерела інформації.
8. Періодичні видання для молодших школярів.
9. Літературна гра « Книжчин дім – бібліотека»
4 клас
Основні завдання:
- закріпити уміння школярів користуватися довідковою літературою;
- дати початкові знання про науково-популярну літературу;
- навчити розрізняти та визначати доступні твори за жанровими ознаками.
1. Вересневі зустрічі в шкільні бібліотеці.
2. Структура книги.
3. Твої помічники у виборі книг.
4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.
5. Твої друзі – словники.
6. Мої улюблені книги.
7.Талант читача, глядача. слухача.
5клас
Основні завдання:
- вивчити основні правила користування бібліотекою;
- розрізняти основні елементи книги. уміти ремонтувати книги;
- визначати зміст книги за анотацією, змістом, предмовою;
- орієнтуватися в розстановці книг у бібліотеці, уміти самостійно вибрати книгу з даної теми у відповідному відділі фонду;
- вчитися користуватися рекомендаційними списками літератури, книжковими виставками та тематичними полицями;
- знати основні відомості про алфавітний та систематичний каталоги.
1. Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг.
2.Систематичний каталог.
3.Знайомство з Дитячою енциклопедією, словниками.
4. Щоденник читача.
5.Відгук про книгу.
6. Робота з довідковою літературою.
7.Дитячі газети та журнали.
6 клас
Основні завдання:
- самостійно відвідувати бібліотеку, знати правила користування нею;
- знати правила користування нею;
- розрізняти всі елементи книги , уміти роботи ремонт книги;
--у загальних рисах знати ББК, що таке авторський знак та його призначення;
- читати в читальному залі бібліотеки, орінтуватися в побудові дитячої енциклопедії;
- уміти користуватися алфавітним каталогом.
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
2. Вибір книги.
3. Які книги допомагають мені вчитися.
4. Мої улюблені книги.
5. Як читати, розуміти і записувати прочитане.
6. Дискусія « Книга у твоїх руках»
7. Періодичні видання. Принципи організації матеріалу і зміст.
8. Альбоми, карти і атласи.
9. Театралізоване свято « Як берегти книгу»
7 клас
Основні завдання:
- уміти працювати з довідковим апаратом книги;
- володіти технікою роботи з довідковими виданнями різних типів: словниками, довідниками, енциклопедіями;
- уміти користуватися систематичним каталогом, систематичною картотекою.
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
2. Книги і бібліотеки. Їх роль та значення.
3. Усвідомлене читання. Вміння працювати з книгою.
4. Самостійний вибір книги.
5. Як користуватися енциклопедичною і довідковою літературою.
6. Каталоги і картотеки.
7. Підсумкова літературна гра-конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні і начитані»
8 клас
Основні завдання:
- працювати з бібліографічним апаратом бібліографічної інформації, володіти правилами бібліографічного опису;
- уміти читати бібліографічні описи;
- використовувати коментарі: авторські, перекладача, редактора;
- застосовувати довідковий апарат книги;
- працювати з літературою з питань науки, техніки та мистецтва ;
- готувати доповіді та виступати з ними перед однокласниками;
- робити нотатки, уміти використовувати різні способи цитування;
- самостійно складати список літератури для індивідуального плану навчання.
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
2. Публіцистична література та її жанри.
3. Як вибрати книги. Довідково-бібліографічний апарат.
4. Використання різних типів бібліотечних посібників при виборі літератури.
5. Вміння бути читачем.
6. Мої улюблені книги.
7. Книги з науки і техніки.
8. Книги з мистецтва.
9. Підсумкова конференція «Книги в моєму житті».
9 клас
Основні завдання:
- уміти писати рецензію на самостійно прочитану книгу;
- володіти способами роботи з критичною літературою, уміти знаходити її в каталогах і картотеках, використовувати списки літератури;
- готувати реферат з різних тем за одним-двома джерелами;
- володіти технікою роботи з періодичними виданнями;
- володіти навичками роботи з електронними каталогами
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
2. Бібліотечно - бібліографічні засоби пошуку літератури.
3. Робота з словниками, довідниками, енциклопедичною літературою.
4. Як берегти книгу!
5. Як мені допомагає книга вчитися
6.Робота з джерелами інформації.
7. Книги з мистецтва і про мистецтво.
8.Книги в моєму житті.
9. Підсумкова конференція «Книги – морська глибина»
10 клас
Основні завдання:
- володіти технікою самоосвітньої діяльності, раціональними прийомами читання і самостійно підбирати літературу відповідно до своїх індивідуальних потреб;
- формувати інформаційні потреби і запити;
- складати різні види конспектів прочитаного і почутого, готувати тези,
доповіді;
- володіти правилами бібліографічного опису документа та його частини;
- уміти складати список літератури з теми;
- рекомендувати літературу для вивчення учнями молодшого віку;
- володіти методикою підготовки і захисту реферату.
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
2. Методи самостійної роботи з книгою.
3. Комп'ютерна бібліотека.
4. Дискусія «Про книгу і бібліотеку»
5. Робота з джерелами інформації.
6. Критична література.
7. Мистецтво бути читачем.
8. Читач в науковій бібліотеці.
9. Підсумкова конференція «Мистецтво бути читачем».
11 клас
Основні завдання:
- навчити вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, визначати свої інформаційні потреби і формувати інформаційні запит;
- володіти системою сформованих навичок читання, самостійно визначати мету читання, вибирати вид читання і його темп4
- уміти користуватися довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, швидко підбирати необхідну літературу;
- вільно працювати з будь - яким видом каталогів;
- складати списки літератури за темою.
1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці «Книги та бібліотека в моєму житті»
2.Словник – інструмент пізнання світу.
3. Науково-популярна і науково-пізнавальна література та форми роботи з нею.
4. Критико-літературознавчі видання та робота з ними.
5.Сучасне комп'ютерне забезпечення в бібліотечній справі.
6. Мистецтво бути читачем.